Už když jsem viděla upoutávku na Great Gatsby, tak jsem si řekla: „Musím vidět!“. Miluju dvacátá a třicátá léta v USA. Už jenom kvůli kameře a šatům. Film měl v rukou stejný režisér jako Moulin Rouge Baz Luhrmann. Na Moulin se mi líbila kamera a ten pocit prázdnoty čišíci z každého kousku filmu a Great Gatsby také nezklamal. Pokud čekáte romantiku s dobrým koncem, zapomeňte! Mě se chtělo brečet od začátku do konce. Herecké výkony byly uvěřitelné a výprava skvělá. Ano, rozčilovaly mě historické nesrovnalosti, ale ty nebyly podstatné stejně jako děj. Já vím, co si myslíte. U filmu jde přeci hlavně o děj. Mám ráda filmy, kde se něco děje a miluji filmy, které ve mě zanechají nějaký pocit a prostor na přemýšlení. Bavila mě ta prázdnota lidského snažení, přetvářka, dramatičnost, smutek, chaos a neznalost vlastní osoby.

Soundtrack mě snad nikdy nepřestane bavit, producentem byl Jay-Z a velmi se mu povedl. Je spousta názorů, že se to úplně dobově nehodilo, ale i když je film natáčen podle knižní předlohy, je spíše nadčasový až mezičasový.

Nebudu se tu rozepisovat o ději, mrkněte na to sami. Podle mě to není romantika, je to připomínka nevyužitých šancí a zbytečného vyčkávání a osudové věty: Peníze nejsou všechno.

Viděno v kině a rozhodně chci vidět ještě jednou.

Every

