Jak já na gymplu těm řečem o iniciaci nerozuměla… Pochopitelně jsem si myslela, že jako že jo, a kývala jsem až mi málem hlava upadla. Ale prd jsem věděla. Kdo ví co o iniciaci do dospělosti na gymplu?
Iniciačně si za tělocvičkou pochopitelně každej potáhne cigáro, o volný hodině si dá prvního jointa a možná si i poprvý vzrne na turisťáku.

Gympl byl a je rozhodně přechodem z dětství někam dál, ale do dospělosti ne. Dneska nemáme rituály, co by oddělily chlapečky od chlapů. Chybí nám nějaká měřítka, která by určila, kdo je frajer a kdo ještě žabec. Ono kalhoty s rozkrokem u kolen ani oblek chlapa nedělaj. Chybí mi iniciační obřady… U ženy se nedá oddiskutovat její potencialita být matkou a její bytí matkou, otázka zda to stačí je málem rouhačská – tisíce let před námi to byla jediná iniciace, co se počítala.

Ale chlap? Dneska už chlap těžko dokazuje, že je opravdu chlap…

