V poslední době se na FB rozmohla nová úchylka mezi mými známými – trénování vděčnosti, ranní meditace a síla myšlenky přivolat dobro do svých životů. Se základnim konceptem nemám problém  – taky věřim, že stačí dost chtít a věřit a ono to půjde. Ale ty řeči o ranní meditaci v šest ráno, která všechny pozitivně nabije na celý den… Ty proste nedávám.

Já po ránu vděnost necítim. Já jsem nasraná na budík a je jedno jestli mě vzbudil v šest nebo v poledne, jsem nasráná, unavená a vděčná jsem leda za to, že mi nedošly kávový zrna a můžu si udělat životabudič k snídani. Snažila jsem si, místo meditace a pokorné vděčnosti, ráno běhat. Ale ne – endorfiny nikde. Jsemjenom nasraná, že jsem vstávala o hodinu dřív než bylo nezbytně nutné, že jsem den nezačala kávou a že ještě někde jak pitomec poskakuju a lapám po dechu.

Ne, že bych neuměla být vděčná. Ale po ránu to prostě nejde. Jsem vděčná, že sestra má konečně přítele, kterej jí nenutí ani pít vodku na ex, ani abstinovat a hubnout svých 50 kg na 165 cm. Jsem vděčná, že má kluka, kterej jí vezme na narozeninovou oslavu svýho kamaráda, vezme ji na lezeckou stěnu a do bazénu, kterej jí doprovodí na nějakou pofidérní akci nějaký její kamarádky, kterej tu prostě pro ni je, kterej jí pomůže do kabátu a otevře jí dveře. Jsem vděčná, že můžu pracovat i studovat, i přesto, že jsem z toho vyčerpaná, ale jsem vděčná, že mám tu možnost – že mám práci, která mi vychází vstříc, že jsem našla poměrně školu, která jde studovat dálkově. Že mám Uragána, kterej mě podporuje nejenom se školou, ale s životem jako takovym. Že mám rodiče, kteří mě podpořili ve většině mých nápadů, a rozhodně mi nic nezakazovali. Že mám pár kamarádek, kterým můžu dramaticky vyprávět o tragédii rozbitého vibrátoru a ony mě nikdy nepošlou k šípku. že začíná jaro a bude léto… Jsem vděčná za spoustu věcí. Za úsměvy a podivné kreace náhodných kolemdoucích, za pohledy, které mi chodí z celého světa…

Ale ráno jsem vděčná leda za Uragána, kterej mě budí s hotovou kávou strčenou pod nos a omluvným výrazem ve tváří…

