Po pár společensky náročnějších nocích se jako malá těšim na to, že za 15 minut praštim počítačem, usnu ve vlaku a doma v tom budu pokračovat v pohodlnějších kulisách. „Ty, Šárko… Nechceš s náma jít na Letní Letnou?“, zeptá se kolegyně a mě v hlavě začne blikat spousta červených kontrolek. Zvažujou vlastně jenom míru únavy, ale nabídka, která se neodmítá se prostě neodmítá. Na tenhle festival mlsně koukám od vysokoškolských let a teď jsem už natolik dospělá, že můžu říct na 700 Kč spontánně: „Jasně, to musim vidět!“

Akrobatické představení první třídy, živá hudba, která by zážitkem byla sama o sobě. Až na pár spoludiváků, kteří při popocházení po manéži bezohledně mávají vějíři a zabírají první řady přes to, že mají 2 metry 15 – jeden z nejúchvatnějších zážitků, který mi prkna, která znamenají svět, kdy poskytla!

Popisovat cirkus jednak neumim a jednak si nejsem jistá, že to jde. Všechny vystoupení, ať přízemní, tak vzdušný, bych opisovala samými superlativy a dojem bych stejně nepřenesla. Zvláště mě okouzlil černokudrnatý asihispánec, který předváděl vzdušnou akrobacii na šátcích. Nádhernou dechberoucí akrobacii. I když jemu by k uzmutí dechu stačilo, kdyby si stoupl polonahý a ani se nehnul, nicméně božsky vypracované tělo v pohybu bylo ještě lepší 😉 Dále bych vyzdvihla jedinou černošku souboru, která jednak dělala neuvěřitelný věci s obručí ve vzduchu, jednak jiná vystoupení doprovázela zpěvem, měla neuvěřitelně procítěnej soulově-černej hlas, mohla bych jí poslouchat hodiny a hodiny. Zvlášť když si „slovo“ předávala s trubkou, která je moce srdcovka…

A zvlášť když k tomuhle „duetu“ ve vzduchu na lanech droboučká éterická blondýnka předváděla něco, co mi vzalo slovo, dech i tlukot srdce. Až mě sralo, že lidi tleskaj a ten magickej prožitek přetrhávaj. Chvíli jsem se tam, vklíněná v davu, cítila sama, sama s andělskou blondýnkou poletující mi nad hlavou a sama s klokotavou trubkou. Bylo mi tak mrazivo na duši, tak smutno po domácí trubce, že jsem se musela obejmout, abych se nerozeskočila. A pak jsem si vzpomněla na mé poměrně nové tetování – pohladila jsem si trumpetku za uchem a najednou mi mráz srdce opustil, obestoupila mě láska a smíření a já měla za uchem usazeného brášku, který mí troubil do ouška a společně jsme se dojímali nad tou slečnou a jejích schopnostmi. Poprvé mé tetování splnilo to, co jsem si od něj slibovala. Poprvé jsem si byla jistá, že jsem ráda, že ho mám, že to není rozmar, že je to můj bráška, kterého můžu nosit s sebou…

Představení bylo skutečně famózní:

http://www.letniletna.cz/2015/program/performance/id/370

Už se těšim za rok na nějaké další =o)

